vineri, 22 februarie 2008

În luptă cu singurătatea!


M-am gândit de multe ori la această tema: Singurătatea, care te pune pe gâduri. Este un subiect care ar trebui dezbătut de cei mai mulţi dintre noi, pentru că mulţi se confruntă cu ea, unii sunt biruiţi, iar alţii scapă de sub povara ei.

Mi-a placut foarte mult o chestie de pe un site creştin, pe care v-o spun, deşi cred că cei mai mulţi deja o ştiţi:
"Daca toti am aprecia ce avem... nu am pierde nimic...
Daca toti am crede... lumea ar fi plina de minuni...
Daca toti ne-am zdrobi mandria... nimeni nu ar "muri"...
Daca n-am mai fi indiferenti... nimeni nu ar plange...
Daca toti am iubi... nimeni nu ar fi singur..."
Mi-au dat de gândit aceste cuvinte, şi m-am întrbat oare chiar aşa este? Raspunsul îl veţi da fiecare în dreptul vostru...eu raspund pentru mine.

Am citit recent într-o carte despre o soţie care şi-a urmat soţul ei, militar de profesie, într-un deşert. A fost copleşită de faptul că acolo nu cunoştea pe nimeni şi că soţul ei era foarte mult timp plecat de acasă. I-a scris mamei sale o scrisoare în care i-a spus ca vrea să se întoarcă acasă. Mama sa i-a răspuns: "Doi oameni priveau printre gratiile unei închisori. Unul vedea noroiul, celălalt vedea stelele." Astfel că ea a început să vadă stelele. A învăţat tot ce se putea despre florile din deşert şi despre cactuşi, a studiat limbajul, folclorul şi tradiţiile indienilor care traiau în apropiere. Până c'nd să se termine perioada în care soţul ei fusese detaşat a devenit atât de absorbită de deşert, încât a scris o carte despre el.
Acesta este secretul: Daca ne-am bucura de mediul în care Dumnezeu ne-a aşezat, niciunul dintre noi nu am mai fi singuri...

Singurătatea...o problema cu care poate fiecare om în viaţă se confruntă cel puţin o dată. Am mai găsit un citat foarte adevărat care spune: "Numai oamenii singuratici cunosc adevaratele valori ale prieteniei. Pentru ceilalti exista familiile; pentru un singuratic sau un exilat prietenii reprezinta totul. (Willa Cather).

Aş vrea să spun câţiva paşi pentru a învinge singurătatea:
1. Când ai o problemă, nu o ţine doar pentru tine, împărtăşeşte-o!
2. Când te simţi înfrânt, povesteşte-i cuiva despre problema ta, nu te închide în tine!
3. Când simţi că viaţa nu mai are nici un rost, ia-o de la început şi vezi unde este problema, pentru a nu te mai împiedeca!
4. Când auzi o şoaptă a diavolului, tu mergi înainte şi nu te lăsa minţit!
5. Când te simţi singur, nu uita că Dumnezu ţi-a promis că nu te va părăsi niciodată!
6. Când te simţi singur, nu te aştepta ca alţii să umple golul singurătăţii tale, ci fi tu acela care întinde o mână!

Un comentariu:

Sorin spunea...

Sunt bucuros atat pentru forma articolului cat si pentru continutul lui.Cred ca uneori D8umnezeu ne trece prin perioade de singuratate, dar forma de a lupta este cea aratata in articol. Domnul sa te binecuvanteze!